Sala was exposed to carbon monoxide on flight to Cardiff

first_imgEmiliano Sala and his pilot David Ibbotson were apparently exposed to extremely dangerous levels of carbon monoxide.According to Sky Sports News, the levels that were discovered in the toxicology report from the autopsy carried out on Sala’s body.The report showed that the levels were so high, that it could have caused, a heart attack, seizure or unconsciousness.The plane that Sala was on from France to England, after completing his transfer from Nantes to Cardiff City, disappeared over the British Channel.After three days of search and rescue, efforts were abandoned. Through private funds, his family continued the search and the plane was eventually discovered.Only Sala’s body has ever been recovered. But it is assumed that the pilot was exposed to the same crippling and life-threatening carbon monoxide levels the footballer was.In a document published by the Air Accident Investigation Branch (AAIB) they said:“Tests on the striker’s body found enough evidence of the harmful gas to cause a heart attack, seizure or unconsciousness.”“It is likely that Mr. Ibbotson was also affected to some extent by exposure to carbon monoxide.”“The gas can reduce or inhibit a pilot’s ability to fly an aircraft depending on the level of that exposure.”“Work is also continuing to investigate pertinent operational, technical, organisational and human factors which might have contributed to the accident.”AAIB responds to Sala’s family request to recover the plane’s wreckage Manuel R. Medina – August 14, 2019 The Air Accidents Investigation Branch says they already explained their decision not to recover the plane’s wreckage to Sala’s family and the pilot’s.Emiliano Sala’s family released the following statement after the report:“That dangerously high levels of carbon monoxide have been found in Emiliano’s body raises many questions for the family.”“How he died will be determined at the inquest in due course. The family believes that a detailed technical examination of the plane is necessary.”“The family and the public need to know how the carbon monoxide was able to enter the cabin. Future air safety rests on knowing as much as possible on this issue.”“Emiliano’s family call on the AAIB to salvage the wreckage of the plane without further delay.”Cardiff City issued the following statement:“CCFC is concerned at the AAIB’s latest report which once again highlights that the aircraft used for Emiliano Sala was not appropriate.”“We continue to believe that those who were instrumental in arranging its usage are held to account for this tragedy.”Argentine footballer Sala signed for Cardiff City from French club Nantes for £15m on January 18. It was a record transfer fee for the Welsh side.SOUTHAMPTON, ENGLAND – FEBRUARY 09: Cardiff City players have a yellow Daffodil and the name Emiliano Sala on their playing shirts in memory of their player who died in a plane crash during the Premier League match between Southampton FC and Cardiff City at St Mary’s Stadium on February 09, 2019 in Southampton, United Kingdom. (Photo by Christopher Lee/Getty Images)last_img read more

One America News Network files 10 million defamation lawsuit against MSNBC Maddow

first_img September 9, 2019 KUSI Newsroom SAN DIEGO (KUSI) – The San Diego-based owners and operators of the conservative One America News Network filed a $10 million defamation lawsuit Monday against MSNBC and political commentator Rachel Maddow for saying on air the network “really literally is paid Russian propaganda.”The lawsuit filed in San Diego federal court by Herring Networks Inc., owners of the One America News Network — or OAN — calls Maddow’s on-air statements “utterly and completely false” because OAN “is wholly financed by the Herrings, an American family” and “has never been paid or received a penny from Russia or the Russian government.”Maddow and MSNBC could not immediately be reached for comment.Maddow made the statements during a July 22 segment of her show, in which she cited a Daily Beast article stating that an OAN on-air reporter was “on the payroll for the Kremlin.”Herring Networks’ court papers say the reporter, Kristian Rouz, is originally from the Ukraine and started his journalism career by writing articles for Sputnik News, which is affiliated with the Russian government. According to Herring Networks, Rouz was merely a freelancer for Sputnik who selected his own article topics for submission, and his work there had no significance toward his work for OAN.OAN demanded a retraction of Maddow’s statement, according to the suit, which says that an attorney for NBC Universal refuted that Maddow’s use of the word “literally” was not simply a figure of speech.The Herrings’ attorney, Skip Miller, said in a statement that “One America is wholly owned by the Herring family in San Diego,” who he called “as American as apple pie.”Regarding Maddow’s statements, Miller said, “This is a false and malicious libel, and they’re going to answer for it in a court of law.”The suit also accuses Comcast, which owns MSNBC, of refusing to carry OAN on its cable service “because it counters the liberal message of MSNBC,” an act the plaintiffs call “blatant censorship.”OANN’s announcement of the lawsuit can be read here: www.oann.com/rachel-maddow-lawsuit/ Categories: Local San Diego News, Trending FacebookTwitter KUSI Newsroom, One America News Network files $10 million defamation lawsuit against MSNBC & Maddow Posted: September 9, 2019last_img read more